יום רביעי, 18 בנובמבר 2015

שאיבת ביוב - במה זה כרוך?

אחד מן השירותים החשובים ביותר אשר חברת אינסטלציה מקצועית יכולה לספק לכם, הוא השירות של שאיבת ביוב. למה הכוונה? וזה שירות שבו החברה מגיעה עם משאית שנקראת ביובית. זוהי משאית שיש לה מיכל ענק - וצינור שמחובר אליו. את הצינור משחילים לפתח הביוב ומתחילים לשאוב. מתי עושים שאיבות ביוב? כאשר מדובר על סתימות חמורות במיוחד בתוך הביוב - סתימות מהסוג שכלים רגילים לא יכולים לטפל בהם. לעתים קרובות אלו סתימות שמתבצעות בתשתית הביוב של בניין שלם ואפילו של השכונה כולה - ומכאן הצורך בשאיבה עם ביובית. כמובן שחשוב להבין מהן ההכנות הנדרשות לקראת השאיבה, ואיך מתנהלים כשהשאיבה מתבצעת בביוב השכונתי.

פעולות שאיבת הביוב מקרוב

●באילו דברים כרוכה שאיבת ביוב? - יש לזכור כי שאיבות ביוב מתבצעות עם משאית ביוב אשר דורשת מקום משלה, וכמובן שנדרש שטח פנוי לצורך ההפעלה שלה. בחלק מהמקרים, יש לחסום את תנועת הרכבים בתוך הרחוב, וזאת על מנת שהם לא יעלו על הצינור שמבצע את השאיבה, ועל מנת שיהיה שטח בטוח לעובדים להפעיל את הביוב בלי שכלי הרכב יפריעו להם. מכאן לא צריך עוד לעשות הרבה - הפועלים המיומנים יתפעלו את הביובית, והשאיבה תתבצע כסדרה. בסיום השאיבה המשאית נוסעת לאתרי ההטמנה והריקון, ואתם יכולים לחזור ולהשתמש בצנרת.

●;האם יש עניין בפינוי תושבים בשכונות ישנות כאשר יש צורך בשאיבות ביוב בזמן הצפות? - שאלה מצוינת שבהחלט צריך להידרש אליה. בחלק מהמקרים, כאשר ישנו ביוב שסתום באופן חמור, הדבר עלול לגרום להצפה של הביוב. היכן זה מתרחש? בעיקר בשכונות ישנות בעירם שבהן העיריה לא טרחה לשפץ את הביוב גם אם עברו כמה עשורים טובים מאז שהצנרת טופלה בפעם האחרונה. מבחינה זו, שאיבת ביוב היא לא הפתרון היחיד שעומד על הפרק, כי בינתיים אתם צריכים לקחת בחשבון מה עושים עם כל ההצפה שיש במקום. השאלה היא האם באמת צריך לפנות את התושבים מהמקום. זה תלוי ברמת החומרה של ההצפה. הצפה מתונה ממש לא אמורה לגרום לפינוי של כלל האוכלוסיה, וזה רק יגרום ליותר אי סדר. אם מדובר על הצפה רצינית מאד והביוב פשוט מציף את הרחוב ואף עובר את הגובה של המדרכה - זה הזמן שבו אפשר לשקול פינוי חלקי של התושבים, עד אשר הפעולות של שאיבות ביוב יסתיימו. מכל מקום, הדבר נתון לרוב לשיקול של הרשות המקומית, במקרים קשים במיוחד של הצפות בביוב.

●;מי מבצע את השאיבה? - קחו תמיד בחשבון כי לא כל אינסטלטור בהכרח יבצע שאיבות ביוב, ולא לכל אינסטלטור יש ביובית. כדאי לפנות לחברות האינסטלציה הגדולות יותר - שיש להן את התקציב והמשאבים לתפעל ביוביות שפעילות 24 שעות ביממה לטיפול בביוב השכונתי.

לא להכחיש את בעיית ההצפה בביוב

אם מתחילה הצפה של הביוב בשכונה, אין עוד טעם להתעלם. יש בעיה - וכדאי להזמין חברת אינסטלציה מוכרת, שתספק לכם מענה הולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה